Uczestnik zajęć ma możliwość nauczenia się wzajemnej współpracy i skutecznej komunikacji w grupie, planowania, analizowania danych, rozwinięcia zaufania do innych współgraczy, wzmocnienia poczucie własnej wartości. Projekt ma także na celu promowanie braku rywalizacji podczas wspólnych gier planszowych lub terenowych ze szczególnym naciskiem na wzmacnianie współpracy i wspólnego osiągania celu jako drużyna. Ludzie powinni kooperować, czyli współpracować, wspólnie rozwiązywać problemy i cieszyć się swoim towarzystwem, a nie rywalizować.
Sama idea gier kooperacyjnych jest ciekawą koncepcją, szczególnie w przypadku najmłodszych graczy. Pokazuje, że razem jest łatwiej, że można liczyć na pomoc, że wspólne działanie przynosi korzyści. Takie przekonanie potrzebne jest do budowania zaufania do innych ludzi, a także wzmacnia poczucie własnej wartości – bo nie przegrywam, jestem członkiem grupy, która razem odnosi sukces.
Uczestnicy zajęć mają możliwość rozwinięcia nawyku regularnego czytania, poprawienia umiejętności czytania ze zrozumieniem, wzbogacania słownictwa i rozwinięcia wyobraźni. Poznają korzyści płynące z czytania książek. Poznają utwory literatury dziecięcej w języku polskim oraz angielskim, stworzy własną zakładkę do książki.
Projekt ma na celu szerokiego promowanie czytania wśród dzieci i młodzieży, stworzenie pozytywnej atmosfery wokół czytania, oraz rozwijanie umiejętności społecznych i czytelniczych u dzieci w wieku 5-12 lat. Program cieszy się popularnością nie tylko wśród młodszych uczestników. Dorośli także chętnie spędzają wolny czas na czytaniu różnorodnych powieści czy poradników. Zacieśnia się więź pomiędzy rodzicami a dziećmi, którzy wspólnie czytali i rozwiązywali zagadki i łamigłówki. Wśród uczestników można zauważyć głębokie zainteresowanie książkami, młodsze dzieci wybierały codzienną opowieść i z oddaniem wsłuchiwały się w to co im czytano.
Wspólne czytanie pełni funkcję rozwojową: nie tylko rozwija sferę poznawczo- intelektualną, ale wzbogacało wartości moralno – społeczne. Czytanie książek to nie tylko rozrywka, to także rozwój możliwości poznania czegoś nowego. Czytanie poprawia pracę mózgu, doskonali pewność siebie, pozwala poznać piękno świata, jego relacje, a przede wszystkim pobudza wyobraźnię, ułatwia komunikację, zwiększa wrażliwość oraz uczy myślenia.
Naukowo udowodniono fakt, że przeczytana książka pozostawia w pamięci trwalszy ślad niż obejrzany film. Obcując z książką uczymy się odróżniać dobro od zła, kształtujemy właściwe postawy społeczno- emocjonalne.
Ten projekt edukacyjny ma na celu rozwijanie umiejętności fizycznych, emocjonalnych i społecznych dzieci w wieku 5-12 lat, poprzez systematyczne i zróżnicowane zajęcia z jogi. Uczestnicy zajęć poprawiają swoją ogólną kondycję fizyczną, zwiększyli elastyczność i siłę mięśni, wzmocnili poczucie własnej wartości i pewności siebie, wyciszyli umysł a dzięki temu stali się bardziej zrelaksowani.